شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا

شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

 ایمنی در دنیای آن‌لاین یک شباهت بسیار بزرگ با ایمنی در دنیای واقعی دارد. تکرار مو به موی داستان دزد و پلیس! در این معنا هرچه روش‌های امنیتی برای حفظ امنیت ما و مایملک‌مان بهبود می‌یابد، قابلیت‌های دزدان برای شکستن دیواره‌های امنیتی بیشتر می‌شود.با پیشرفت سیستم‌های ایمنی، روش‌های ضد ایمنی هم پیشرفته می‌شوند.

دنیای آن‌لاین هزار و یک مزیت انکار ناشدنی دارد اما متاسفانه یک اشتباه ما و یا سرویس آن‌لاینی که به آن اعتماد کرده‌ایم می‌تواند چنان بلایی سرمان بیاورد که تمام مزایای دنیای آن‌لاین در نظرمان بی ارزش شود! اما هرچند نمی‌توان برای این‌که چاقو ممکن است دست را ببرد به کلی استفاده از آن را کنار گذاشت، می‌توان به شیوه‌ای چاقو را استفاده کرد که شانس بریده شدن دستمان با آن به حداقل ممکن برسد.

گوگل پیشتر بر رمزگذاری کامل سرویس‌های ارتباطی خود از جمله جی‌میل تاکید کرده بود و حتی به اطلاع رسانی شفاف درباره سرویس‌هایی پرداخته بود که خدمات ایمیلی آن‌ها رمزگذاری شده نیست. اما حتی با رمزگذاری کامل سرویس‌های ارتباطی هم هنوز یک راه نفوذ بزرگ باقی مانده است: دسترسی هکر به رمز عبور کاربر می‌تواند به آسانی موجب شود تمام رمزگذاری‌های سرویس ایمیل بیهوده شود.

گوگل برای اطمینان از به‌روز بودن تنظیمات امنیتی کاربر یک پانل امنیتی را به تنظیمات سرویس‌های خود افزوده است که به کاربر پنج گام مهم امنیتی را یادآوری می‌کند.

وقتی به صفحه تنظیمات امنیتی حساب کاربری خود می‌روید، با این پانل جدید که عنوانش Secure your Account است روبه‌رو می‌شوید. روی کادر آبی رنگ «شروع کنید» Get started کلیک کنید تا گوگل شما را برای چک کردن پنج موضوع امنیتی مهم در حساب‌تان راهنمایی کند. این موارد امنیتی به ترتیب عبارتند از:

بازبینی اطلاعات شخصی کاربر Recovery information

چک کردن فعالیت‌های اخیر حساب Recent activity

چک کردن مجوزهای حساب Account permissions

چک کردن رمز‌های عبور برنامه App passwords

تائید هویت دو مرحله‌ای Two-Step Verification

این پانل مرحله به مرحله، این موارد را در معرض دید شما قرار می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به جستجوی خاصی و تنها در چند ثانیه اطلاعات خود را به‌روز کنید و شماره‌های تلفن و ایمیل‌های پشتیبانی و رمز‌های عبور خود را در صورت لزوم تغییر دهید و البته ببینید در روزهای اخیر از چه دستگاه‌هایی و کجاها حساب کاربری شما باز شده است تا اگر مورد مشکوکی را می‌بینید، بلافاصله رمزهای عبور و اطلاعات خود را تغییر دهید.

در نهایت با فعال بودن تائید هویت دو مرحله‌ای که هک شدن حساب صرفا به خاطر لو رفتن رمز عبور را از موضوعیت می‌اندازد، به سطحی از امنیت در حساب کاربری خود می‌رسید که احتمال هک کردن آن تقریبا به صفر می‌رسد.

منبع: سی‌نت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀